ianuarie 22, 2012

SUNT CE SUNT

Sunt ce sunt, nu cum ai fi vrut,
Iar părerea, nici nu ţi-am cerut,
Nici să mă-ngropi prea repede-n mormânt,
Lasă-mi loc şi mie pe pământ.

Poate că în zori, din norii înecaţi
În stropi de ploaie, din ochii-ncercănaţi,
Vor prinde rădăcini şi alte "nerozii",
Şi am să le trec, ca ieri, tot la poezii.

Şi iară vei veni, vei scrie cu năduf,
Îmi vei lua aleanul, să mi-l legi burduf,
O să mă laşi săracă, lipsită de cuvânt,
Şi tot străină, prin ploaie şi prin vânt.

Că mi-ai trântit uşa, o faci a doua oară,
Mă exilezi pe viaţă, mă laşi fără de ţară,
Îmi cenzurezi cuvinte, mă treci la cele sfinte,
În coşciug mă pui, cu capu-nainte...

Cred că tu eşti mai străin ca mine,
Nu vezi în jur decât scrum, ruine,
Numai harul tău e la loc de cinste,
Nu-l râvnesc, păstrează-l, însă ia aminte

Că şi talentul tău, lipsit de modestie
O să te oblige să-i plăteşti chirie,
Când nu poţi intra la Marile Porţi,
Decât spovedit şi-mpăcat cu toţi.

Am revărsat destule vorbe în potop,
Vreau să am şi eu un cuvânt în top,
Care o-ncolţi şi o înflori, fără-ngâmfare,
În grădina mea, azi, plină de-ntristare.


În loc să fi mers amândoi, de mână,
Să-nvăţ din harul tău, o zi, o săptămână,
M-ai lăsat tot prin străinătate,
Ca să rămâi tu singur în cetate.

2012-01-22

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu