septembrie 30, 2022

Pe de rost

... ne-am învățat, zi de zi, așa că

mi-e ușor să vorbesc despre clipele noastre liniștite

care ascund marile bucurii

și cum ne cufundam în ele

fără să cerem nimic mai mult zilei trecătoare,

doar de a fi în preajmă unul altuia

dintr-un motiv sau altul

ne plăcea totul din jur,

fără să punem la îndoială

lumea care ar trebui să arate așa cum e

și binele care putea să apară 

(după ce m-am ciocnit de ziduri, de oameni morți),

să ne apropie de o viață normală,

și cât de greu de știut unde se termină,

unde începe un moment în devenire

ceva cathartic

ca acea fericire

cu vremuri frumoase

cine știe dacă mâine va fi la fel

 

de aceea ne-am învățat pe de rost

și când credeam că am dat de o fundătură,

s-a deschis un alt drum

și țineam de visul nostru,

oferindu-ne zi de zi ceva din inimă,

fără să ne gândim la altceva,

și nu l-am lăsat să alunece

departe de tot ce știam

de tot ce simțeam

 

ne-am învățat pe de rost,

în felul nostru,

așa cum ne-am priceput,

fără să plagiem

 

Eli Gîlcescu

30 sept-1 oct 2022


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu