ianuarie 20, 2020

Am întâlnit oameni ca „apa sfințită“


     Sunt uși și uși. Unele se deschid înainte de a intra. Pur și simplu. Ca și cum te-ar fi așteptat cineva. Nu știu dacă vi s-a întâmplat, dar mie, da, și a fost pentru prima dată. Mi-a întins mâna și s-a recomandat. Năucită,  n-am reținut numele. Al meu abia șoptit, la început, mai apoi, apăsat, făcând legătură cu Lacul Gâlcescu, Prof. Gâlcescu, Preotul Gâlcescu...
    
     De Ziua Culturii, un poem ar fi „uns“ întâmplarea de ieri.
O zi în care nu-mi ardea de hârjoană. Am avut și altele asemănătoare. În care am întâlnit oameni ca „apa sfințită“. O iei, dar nu te ajută în părțile care dor. De ce? Din cauza... hai, să nu zic, a lor. Dar a unui sistem leneș, da. Care a prins rădăcini adânci. Și când te cuprind, mai ales când ești vulnerabil, sau... la mâna acestuia, riști să te trezești... sau să nu te mai trezești. Are un fel „discret“ de a eluda legi, de a comite erori, numai să te prindă descoperit, conservându-și avantaje și siluind semeni.

     Și despre această întâlnire, atât de aproape de casă, despre un altfel de respect, despre gustul dulce al demnității, poate și despre locul unde ușile se deschid înaintea ta, în curând.
Și despre omul de o noblețe rară.

Eli Gîlcescu
16.01.2020

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu