aprilie 11, 2024

Ambivalență

8 Aprilie 2024, Burlington

 A ieșit la lumină pe nepusă masă,

 dis-de-dimineață

 

 ca în toate visele 

 același

 avertisment din ce în ce

 în prima noapte a ultimei luni pline

 de Blagoveștenie

 

 l-am simțit

pe aleile tot mai îngustate

purtându-și auzul

la fel de ascuțit ca cel al elfilor

 

fără oase de pește, dinți de spiriduș,

coadă de iepure...

așa din senin,

mi-a lins încheieturile,

mi-a mușcat inima

 

uitasem de teamă 

 

nu uitase

că pământul la pământ trage,

pădurea la pădure trage

la orice fel de semne

de la pomi, păsări,

anotimpuri

până la locul unde (nu) se cade să stai

cu porțile mereu deschise

nu se întreba cu ce se alege

întâlnindu-te

să te întoarcă pe dos

pe față

doar iubire și îmbujorări de mireasă

într-un zbor de zboruri

zâmbete în spirale –

splendoare albastră...

 

bucuria mea – altă bucurie

 

până îmi dau seama

cum e să fii (ne)ajutorat

pierdut și confuz

puțin... rămân

puțini... rămânem

cu ochii la cer

căutând o altă primăvară

 

Eli Gîlcescu

11 Aprilie 2024, Burlington


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu